piše: Jasna Žarković
Sve se menja, samo je zaljubljenost uvek ista. I potreba za ljubavlju. Čeznutljivi Reljini (Pavle Čemerikić) pogledi ka prozoru iza čijih belih zavesa pokušava da nazre konture one u koju je zaljubljen, od prvih minuta filma emituju tu potrebu, a sjajno odabrani eksterijeri najavljuju gradsku priču. Ova sivim tonovima osenčena komedija i jeste neka vrsta Beograda za tinejdžere i njihove roditelje, čiji odnosi odražavaju težinu vremena sadašnjeg i izazove bagova u komunikaciji, ali i više od toga – u iskazivanju emocija.
Jednostavan (autobiografski) zaplet, oko kojeg scenarista i reditelj Kosta Đorđević plete priču o potrazi za ljubavlju, svodi se na odbijanje Reljine majke Olge (Branka Katić) da organizuje sahranu svoje majke. To će za glavnog junaka biti idealna platforma da muvanje Ane (Alisa Radaković) podigne na viši nivo i, u ritmu trilera, akcijom tajnog organizovanja sahrane, priđe bliže lepotici iz kraja. U tome mu pomaže anksiozno-hipohondrični drugar Ivan (Denis Murić), jedini oslonac koga Relja ima u borbi sa ljubavnim i porodičnim demonima, ali i konkurentima – Aninim udvaračima.
Reditelj Đorđević nastavlja da kroz svoj opus ((S)kidanje, Reži) istražuje formativne aspekte mlade generacije – od odnosa među vršnjacima, preko porodice, do uticaja atmosfere u društvu. Na konferenciji za medije povodom beogradske premijere filma, Đorđević napominje: „Mene zanima kako tinejdžeri reflektuju sve to kroz svoje aktivnosti. Konkretno u ovom filmu, kroz potragu za ljubavlju, jer osećaju da im nedostaje. Ova potraga, kao i razvoj empatije, nisu specifični za naše društvo niti za 21. vek, već su arhetipski kodovi. Na početku filma Relju ne pogađa to što mu je umrla baka, da bi na kraju osetio šta znače bol i gubitak. On je dečak koji je našao empatiju i pomogao majci da otvori srce. To ga čini junakom”, zaključuje Đorđević.
Poruka o snazi ljubavi, neophodna u vremenima koja joj nisu naklonjena, vibrira kroz sve odnose: Relja i njegov mlađi brat žive u senci propalog braka svojih roditelja i lošeg iskustva koje majka nosi iz primarne porodice; Ivan od svoje majke i njene preterane brige beži u virtuelni svet igrica; Ana devojačku nesigurnost i strah od ljubavi leči pogrešnim odnosima sa dečacima… Relja u svojoj potrazi za ljubavlju bira iluziju opsesivne zaljubljenosti, koja magli vidik i pomaže da se pobegne od neprilagođenosti. Iako u jednom trenutku svi izgledaju kao gubitnici, reditelj i njegova ekipa pronaći će način da priču dovedu do srećnog kraja.
Muzika kompozitora i producenta Filipa Mitrovića iz Los Anđelesa, a posebno pesma Ti i ja, zajednički rad sa grupom Nipplepeople iz Zagreba, koja je već postala hit, doprinose poetskoj dimenziji nekih scena i utopljavaju atmosferu samotne potrage jednog šesnaestogodišnjaka.
Autorki ovih redova dopao se Beograd direktorke fotografije, Bojane Andrić, sve kvalitetniji rediteljski potpis Koste Đorđevića, kao i dobra vest da sa Čemerikićem i Murićem srpsko glumište jača potencijal za zanimljivu budućnost domaće kinematografije.
Napomena: film je posvećen Ani Božović (2011–2023), jednoj od žrtava masakra u Osnovnoj školi „Vladislav Ribnikar”, koja je bila ćerka bliskih prijatelja Bojane Andrić i Koste Đorđevića.
mart, 2024.