Svako od nas je jednom u životu voleo nesrećno. Neko je jednostavno nastavio dalje, stavljam akcenat na ,,jednostavno” – koliko je to moguće, a neko je podnosio teško, tako teško da je nepodnošljivo. Uvek sam tvrdio da muzika ima lekovito dejstvo u tim situacijama i da, poput pravog medikamenta, ima svoja dejstva, ali i neželjene pojave – depresiju, razbijanje čaša i flaša, samopovređivanje, razne druge reperkusije. Ume da bude poprilično nezgodno nekad, jelte.
E, pa, ovomesečna priča nije ništa nalik tome. Mislim, jeste, ali bez ovog poslednjeg dela sa nuspojavama. Međutim, kada se uzme u obzir seksualna orijentacija glavnog aktera ove pesme, koji je ujedno i njen koautor, pesma dobija popriličnu dozu zanimljivosti. Barem za autora ovog teksta. Careless Whisper je singl britanskog pevača grčkog porekla Jorgosa Kirijakosa Panajotua. Dobro, de. Džordža Majkla. Iako izdata na albumu pop-dua Wham!, čiji je Majkl bio član, izdata je i kao njegov samostalni singl, što je predstavljalo začetak jedne svetske pop karijere kao solo izvođača.
Tvorac muzike za ovu pesmu jeste sam Majkl. Kao inspiracija mu je poslužio saksofon. Iz slušalica. Vozača javnog gradskog prevoza. Kada razmišljam o tome kakvu bi mi inspiraciju za megahit mogao dati muzički izbor vozača GSP Beograd, to sigurno ne bi bio megahit pop muzike. Međutim, Džordž Majkl je baš tog dana nabasao na muzički prosvećenog vozača koji je, po svemu sudeći, bio ljubitelj džeza ili r’n’b muzike, pa se iz njegovih slušalica čula deonica na saksofonu koja ga je inspirisala da sličnu uvrsti u ovu pesmu. Prema njegovim rečima, to je jedina pesma za koju se seća kako je tačno nastala i odakle mu inspiracija. Slučajno ili namerno, ali tako je. Ne zaboravimo njegovog muzičkog partnera, Endrua Ridžlija, drugog člana grupe Wham!, koji se, takođe, navodi kao koautor.
Što se tiče teksta pesme, tu se krije pikanterija. Naime, Majklov ,,izlazak iz ormara” predstavlja jedan od najšokantnijih momenata u istoriji pop muzike. Ne zbog toga što je homoseksualac, daleko od toga. Broj razočaranih dama je ono što je predstavljalo udarac na njegovu karijeru, tačnije tiraže, iako se radilo o vrhunskom čoveku i umetniku, ali publika retko prašta. Međutim, tekst pesme je inspirisan Majklovim ,,ranim radovima” u pogledu ženskog roda. Elem, kada je imao dvanaest godina, buckasti dečačić sa naočarama, tada još uvek poznat pod imenom Jorgos, bio je zaljubljen u plavokosu devojčicu Džejn, sa kojom se upoznao na klizalištu. Zbog njegovog neuglednog izgleda, Džejn nije puno marila za malog Jorgosa, a njega je to bolelo, jerbo, deca su surova. Koju godinu kasnije, tačnije sa šesnaest godina, Jorgos je pubertetlija koji je doterao svoj fizički izgled. Ima stabilnu vezu sa devojkom po imenu Helen, sa kojom provodi dosta vremena igrajući u diskotekama. Ali u njegov kraj i školu doseljava se Džejn, ista ona sa klizališta, koja je ovaj put imala simpatije za Majkla. Potpuno neočekivano, Jorgos se odlučio na paralelni život sa dve devojke, tj. dve veze u isto vreme. Njemu je bilo lepo, bio je pun sebe i uspevao je da drži pod kontrolom situaciju. Međutim, Helen je polako bledila u njegovom srcu, a jedra i bujna Džejn mu je davala sebe celu. Ali, kako to obično biva sa ružnim pačićima, Jorgos je stasavao u pravog Apolona i privlačio je pažnju svuda oko sebe, pa i devojke po imenu Aleksis sa kojom stupa u vezu, pa su njegove sestre odlučile da mu prirede pakao. Prvo, što je ostavio Helen, drugo, zašto je uopšte i dalje sa Džejn, treće, kako je mogao da razmišlja o trećoj devojci za tako kratko vreme. Da skratim – sve tri devojke su postale istorija u Majklovom životu, ali ono što ga je inspirisalo na ovaj tekst jeste griža savesti prema prvoj devojci, koja nikada nije saznala za drugu. Druga je saznala za treću, ostavila Majkla, a i sam je rekao da ga je bilo briga što je uhvaćen. Žao mu je bilo prve devojke – one koja nikad nije znala.
Čini se kao dobar materijal za televizijsku sapunicu, ali i za top-liste. Broj jedan na Billboard Hot 100 listi, prva mesta na top-listama u Australiji, Irskoj, Kanadi… Peti singl po prodaji, muzički vrlo bogate 1984. godine, sa preko milion prodatih ploča u Ujedinjenom Kraljevstvu i Sjedinjenim Američkim Državama. Sjajna uvertira za turbulentnu solo karijeru, potresanu mnogobrojnim skandalima.
Što se tiče spota, za osamdesete vrlo bitnog načina promocije pesme, postoje dve verzije. Prvobitno je sniman u Majamiju, prestonici popularne kulture osamdesetih. S obzirom na ne tako bogatu produkciju istog, ljudi koji su učestvovali u snimanju okarakterisali su spot kao katastrofalan i besmislen, a u toku snimanja dešavalo se da se materijal zagubi, što glumici iz spota, Lisi Stal, nije smetalo, jer je to uključivalo ponavljanje scena ljubljenja sa Majklom. Nešto kasnije, snimljena je druga, poznatija verzija spota, u kojoj je samo Majkl, mada ima i kadrova sa prvobitne verzije.
Posle ovog hita, Majkl je mogao šta je hteo. U pogledu slave, novca, dalje karijere, naročito oko izbora partnera, a to je ono što će obeležiti dobar deo imidža njegovog javnog života. Ali nikad nije plesao kao što je plesao sa njom. Barem tako kaže refren.
piše: Pavle R. Srdić