foto: fest.rs
Autor: Tisa Milić

U susret ovogodišnjem FEST-u za vas izdvajam pet filmova koji se nalaze na mojoj must-see listi, a koji bi vam verovatno inače promakli.

1. Sumrak u bečkom haustoru Mladena Đorđevića je dokumentarni film koji govori o životu bečkih gastarbajtera, a inspirisan je romanom Darka Markova, jednog od glavnih aktera filma. Tri glavna junaka, taksiste po profesiji, povezuje vračara iz istočne Srbije, koja im proriče budućnost i na neki način održava njihovu vezu sa zavičajem. Mladen Đorđević, inače i autor filma Život i smrt porno bande, ovog puta eksperimentiše sa brisanjem granica između dokumentarne i igrane forme i preispituje probleme sa kojima se suočavaju naši ljudi u tuđini.

2. Hirokazu Kore-eda, savremeni japanski reditelj, poznat je po nežnim filmovima s porodičnom tematikom. Njegov film Kakav otac, takav sin (iz 2013. godine) osvojio je Nagradu žirija u Kanu, a najnovije ostvarenje Istina govori o odnosu starije filmske glumice koja ima gubitak pamćenja i njene ćerke scenaristkinje koja dolazi iz Njujorka u Pariz. Ovo je ujedno i prvi put da se Kore-eda oprobao na filmu na stranom jeziku, nastalom u koprodukciji Francuske i Japana. U filmu glume Ketrin Danev, Itan Houk i Žilijet Binoš.

foto: fest.rs
3. Kritičari ocenjuju film Zlatna rukavica kao jedan od najšokantnijih filmova u ovoj godini, a Akin je zbog njega optuživan i za mizoginiju. Priča je zasnovana na istinitim događajima i prati serijskog ubicu Frica Honka u Hamburgu sedamdesetih godina uz plejadu njegovih grotesknih likova. Fatih Akin je svojim filmovima Glavom kroz zid i Iz ništavila pokazao sklonost ka odabiru teških tema i, prikazujući višeslojne priče i karaktere, razotkrio nam mračne kutke ljudske duše. Nije za svačiji stomak.

4. Film Uprkos magli Gorana Paskaljevića nastao je u italijansko-srpsko-makedonsko-francuskoj saradnji pod uticajem italijanskog neorealizma. Priča prati bračni par koji na autobuskoj stanici pronalazi osmogodišnjeg Muhameda, izbeglicu čiji su roditelji poginuli u gumenom čamcu. Po rečima reditelja, ovo je intimistički film koji je prerastao u politički i prikazuje kako svi ljudi i ono što rade u životu, pa i njihovi najmanji svakodnevni izbori mogu mnogo toga promeniti.

foto: fest.rs
5. Reditelj, scenarista i profesor na Akademiji dramskih umetnosti u Zagrebu, Ognjen Sviličić, pre nekoliko godina ostavio je publiku s gorkim ukusom u grlu nakon gledanja porodične drame Takva su pravila. Ovog puta donosi nam film Glas o mladiću koji odlazi u katolički internat i biva primoran da se prikloni tamošnjim strogim pravilima. Kroz njegovu borbu tematizuje se odolevanje konformizmu, odnos vere i skepticizma i položaj mladog čoveka u konzervativnom društvu.

mart, 2020.

Leave a Reply

Your email address will not be published.